fredag den 26. marts 2010

En tur i Sønderskoven. Fredag d. 26/03 kl 9-11

Jeg må have hjælp til den her fugl, troede eller den var let at finde med dens røde bryst. Men kiggede forgæves i bøger.

Det vrimlede med de her små sataner, der var fart på, men også her er jeg på glatis, hvad angår navnet på sådan en fætter.

Der er masser af spor på forår i skoven.

Troede enlig at svampe hørte efteråret til. Åbenbart ikke, her har en lille fætter snoget sig gennem efterårets efterladenskaber. Navn?

Tror jeg vil state en lille tradition på min blog her. GÆT EN PUHA. Svar lægges i kommentar feltet:-)

En alm.spætmejse på morgenmads tur. Der var nok af insekter i skovbunden. Den har måske også holdt udkig efter rede materiale, da den snart skal tul at lægge sine æg, det sker i maj. Æggene er hvide med røde pletter. ( Den var beskrevet i min bog, hehe)

Alle billederne er taget af René Roebel


3 kommentarer:

  1. En spændende biotop du har fundet - du er hurtig med kameraet / flotte fugle fotos! Hvilken fuglebog bruger du?

    SvarSlet
  2. Hej Ida
    Jeg skal have købt mig en mere udførlig fugle bog, Lige nu har jeg kun lademand naturfører, den er lidt for allround.
    hvad var det for en bog du anbefalede?

    René

    SvarSlet
  3. GÆT EN PUHA:
    Mit bud er en hare.

    Kildehenvisning:
    "Muldvarpen det ville vide, hvem der havde lavet lort på dens hoved" (Holzwarth Werner, 2004, Høst og søn)

    SvarSlet